Sunday, June 21, 2009

I Need to be in Love-Carpenters

那是高中三毕业之后在大众书局打工时拿到的免费CD,Carpenters 的collection CD。那时候还不太懂得欣赏,于是当时没有太在意地就把它‘借’了给当时还深深喜欢着的他。这一‘借’就借了整10年,直到最近认识了更多Carpenters的歌,于是想跟他讨回那张CD,可是我知道我一定是开不了口的,所以打算还是迟点自己去买一张吧。
我和他心灵相通的讲法也不是没有理由的,这天晚上到了他的家,跟他借了所有我没有的陈奕迅CD,正当我想找找看那张Carpenters的CD时,他突然说:“我记得有一张Carpenters的CD是你的。”我实在是有点诧异,他怎么知道我正在想什么?!
Anyway,到最后我是得逞了拿回我的CD又不必自己开口,真是正中下怀啊!真的要感谢我们心灵相通的造化!当然我没有告诉他我的不良企图啦,哈哈哈哈哈!

CD是拿回了,可是谁知道,我听了这首,眼泪竟然掉了下来!

《I Need to be in Love》

The hardest thing I've ever done is keep believing
There's someone in this crazy world for me
The way that people come and go through temporary lives
My chance could come and I might never know

I used to say "No promises, let's keep it simple"
But freedom only helps you say goodbye
It took a while for me to learn that nothing comes for free
The price I paid is high enough for me

I know I need to be in love
I know I've wasted too much time
I know I ask perfection of a quite imperfect world
And fool enough to think that's what I'll find

So here I am with pockets full of good intentions
But none of them will comfort me tonight
I'm wide awake at 4 a.m. without a friend in sight
I'm hanging on a hope but I'm all right

1 comment:

Zyan said...

我跟你說﹐I Need to be in love一直是我最喜歡的Carpenters的歌。已經聽了快10年了。90年代有一部日劇用來作主題曲﹐我還有管弦樂演奏版。